Dag 2 naar Groningen

25 juli 2022 - Amsterdam, Nederland

Na een heerlijk ontbijt bij Niels en Wilma (foto) vertrokken richting Groningen. Bij het pontje tussen Genemuiden en Zwartewater een eerste leuke ontmoeting. Een jongen van een jaar of 8 was met z'n opa(dacht ik) op weg met de fiets en de tent naar Hilversum! Fantastisch. Dat jochie zei 'dat zegt iedereen'. Hij noemde de man 'heit'  dat is geloof ik 'pa' in 't Fries...Verder via Smilde, Norg (daar had ik 'n vakantievriendje toen ik 15/16 was) en Leek naar Groningen. Bij de drie zusters op het plein bij de Martinitoren onder het genot van een lekker biertje heel gezellig gesprek met Rick gehad. Ik schat 'm ook zo rond de 30. Hij was superenthousiast over Groningen en vond mijn plannen heel tof. Ik durfde niet lang te blijven want mijn fiets met ALLE kampeer-, douchspullen, kleding enz. zat op de fiets in de parkeergarage. De 'bewaker'  zei....eigen risico als je 't laat zitten....tja. Toen dus na een biertje met Rick én een dikke knuffel, toch maar naar mijn overnachtingsplek gegaan.

Door deze gezellige ontmoetingen nog meer zin in de rest van 't avontuur!!

Martinitoren natuurlijk ook op de foto....

So good luck to check what I said.....good exercise now I know you can use google translate very wel...haha