Dag 10 weer op reis en terug naar de zee

2 augustus 2022 - Høvåg, Noorwegen

Vanochtend laatste proviant in Lunde gehaald en omgeving nog even vastgelegd. Mooi hè?

Daarna uitgebreid met Peter gesproken. Hoe het allemaal werkt in Noorwegen. De gemeente is blij met hem. Hij zorgt dat er toeristen komen en organiseert ook dingen(triathlon bijv.). Hier in deze dorpen is ook veel leegloop dus buitenlanders die 'iets voor het dorp kunnen betekenen'  zijn van harte welkom. Andere buitenlanders zijn ze volgens mij niet zo gek op.

Gister besloten de trein naar Kristiansand te nemen. Het zou veel regenen en vanaf Arendel naar Isafjaerveien (Hovag) was echt te ver. Heel blij dat ik die keuze had gemaakt!

Treinen blijft leuk, 2 dames uit Zwitserland gesproken die ook allebei alleen waren begonnen en nu 2 weken samen op pad waren. Eén ging naar huis en de ander wachtte op vriend die nog 3 weken meeging. Tja als je 3 maanden (!) rondreist kan dat allemaal.

Heel blij om hier weer te zijn en nóg blijer dat ik een bed heb. Had er niet aan moeten denken dat ik in de stromende regen een tentje had moeten opzetten. Het is heeeeeel basic hier. Kan de buurman (klinkt als een man) bijna horen ademen. Als ie snurkt weet ik zeker dat ik het hoor. Beste remedie: lekkere borrel  nemen zodat ik kan meedoen. Eens kijken wie er wint!

Zo lekker de sauna in, hij staat al aan, joepie!!! Doeioei tot morgen!

1. Engelien:
    2 augustus 2022
    Wat een leuk verhaal weer. Gezellig kletsen in de trein😂
    Jammer van het weer, hier is het heerlijk warm 🌞🌞
    Hopelijk kan je slapen want snurkende mannen 😡😩
  2. Hennie van Dijk:
    3 augustus 2022
    Hoort erbij hè dat weer hier. Goed geslapen hoor....
  3. Trudy:
    2 augustus 2022
    Oh met regen ziet het er ineens heel anders uit. Dit was toch pas de eerste bui van je vakantie?
    Maar die trein was een heel strak plan en gezellig!
    Succes met je wedstrijdje snurken! Je kan het, weet ik uit ervaring😉
  4. Hennie van Dijk:
    3 augustus 2022
    Ik denk dat ik gewonnen heb want ik heb niks gehoord haha
  5. Trudy:
    Haha zie je wel!
  6. Hennie van Dijk:
    3 augustus 2022
    Jij weet hoe goed ik ben.....