Dag 7 op weg naar Lunde

30 juli 2022 - Lunde, Noorwegen

Nou dat was me wat vandaag. Ik wilde graag vroeg weg en had gister m'n tentje verhuisd om vroeg de zon te pakken. Die zon kwam wel, maar duurde veel te lang voor de tent droog was. Ik was zo bang dat ik de trein niet zou halen....om 8.15 vertrokken uit Fevik. En wat was het spannend. Heel veel onverharde wegen met soms echt grof grind. Ik was zoo bang om een lekke band te krijgen want je ziet de hele tijd niemand. Ook nauwelijks huizen. Toen mijn beste vriend deze dagen (google maps) het ook niet meer deed dacht ik wel even 'waarom doe ik dit?' Maar gelukkig zag ik na een tijdje toch een huis en toen ik er naartoe liep kwam er (behalve pittige hond) ook nog een meisje aan. Ik was 3 km van het station van Nelaug, halleluja!

Tijd zat voor de trein naar Lunde. Vandaag voor het eerst een onaardige Noor ontmoet. Mevr. de conducteur was boos dat ik niet gereserveerd had voor mij en m'n fiets. Tja ik ben buitenlander dus dat weet ik niet. Later draaide ze wat bij. Stress om niet op tijd te zijn denk ik.

Hier in het geboekte hostel in Lunde blij verrast met gewoon eigen kamer. Of gewoon....best groot en vooral groot bed. Ik heb er nu al zin in.

Even naar het Telemark Kanal gelopen, maar daar was groot feest dus mocht ik niet verder. Terug in dorp dan maar biertje genomen. Had ik verdient. Pfff weer 75+plusser contact mee. Heel gezellig maar toen hij erg aandrong om morgen samen te wandelen ben ik maar gauw gegaan.

Lekker relaxen vanavond en hopen dat ik dagje langer hier kan blijven....anders moet ik morgen al weer iets bedenken....

Nou, erg lang stuk vandaag. Was ook spannende dag. Morgen wordt het vast kort. Gewoon lekker aan de wandel!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gitta:
    30 juli 2022
    Heb hem binnen, leuk verhaal. Dus zelfs in dit rustige land moet je nog stressen. Maar mooie foto’s en zeker die op de laatste, die had je zeker verdient na zo’n reis. Slaap lekker straks en hopelijk kan je een dagje extra blijven. Kan je lekker aan de wandel.😴😘
  2. Hennie van Dijk:
    31 juli 2022
    Hoop ik ook....hier alles nog heel stil. Maar wil wel ff weten of ik kan blijven voor ik aan de wandel ga. Anders moet ik vandaag nieuwe plek regelen. Jij fijne dag verder! Benieuwd of Corrie nog een keer tijd maakt om te lezen.....
  3. Belinda:
    30 juli 2022
    Jeetje held je doet het allemaal wel hè !
    Wat zal jij lekker slapen vannacht en morgen rustig aan he.
    Weltrusten
  4. Hennie van Dijk:
    31 juli 2022
    In eeuwen niet zo lekker geslapen....je moet er wat voor doen maar dan heb je ook wat! Fijne vrije dagen gewenst verder! Dan nog 1 weekje werken en dan op stap met Carla?
  5. Engelien:
    30 juli 2022
    Hennie, wat leuk is dit, al die mooie foto’s.
    Nu lekker slapen in je Hostel.
    Morgen gezond weer op en succes natuurlijk. Trusten 😴
  6. Hennie van Dijk:
    31 juli 2022
    Prachtig hè? Fijn weekend verder!